8. mai 2011

EUROVISION FIASKO 2011/ I LOVE BELARUS





Det er bare seks dager igjen til den Internasjonale Eurovision Song Contest 2011 går av stabelen i Tyskland.
Har bare hørt gjennom halvparten av sangene, men det er et ganske høyt nivå i år også.. Så jeg tror personlig Norge vil bli danket ned i støvelen, og vi kommer GARANTERT ikke til å få være med til neste år. Nå hørtes jeg sikkert kjempe negativ ut, og en smule provoserende for de som liker det Norske bidraget, men HALLO Norge når skal vi begynne å forstå hva som fenger i den Internasjonale finalen. Vi vant for to år siden, men hvor mange virkelige GODE sanger har Norge egentlig hatt? Syntes det Norske bidraget Haba Haba minner om en tro kopi av Shakira`s "Waka Waka" Er dere ikke enige? Ikke likte jeg den heller!
I år har jeg favoritter som: Belgia, Frankrike, Estland og Ungarn. Sterke låter som garantert kommer til å bli favoritter!! Frankrike har en veldig sterk mannlig vokalist som tar pusten fra de fleste. Skal se det blir en  en seier der, om ikke hos en av de andre sterke kandidatene..Gleder meg til Lørdag,da blir det Gram Prix fest!!

There are only six days left until the International Eurovision Song Contest 2011 willtake place in Germany.Have only heard the half of the songs, but it's a pretty high level this year too .. So Ipersonally think Norway will be outdistanced into the boot, and we are GUARANTEED not to be part of next year. Now I probably sounded very negative out, and a bitprovocative for those who like the Norwegian contribution, but HELLO Norway whenwe begin to understand what captivates the audience at the International Finals. Wewon two years ago, but how many real GOOD songs, Norway has actually had?Seemed the Norwegian contribution Haba Haba reminiscent of a true copy of Shakira's "Waka Waka" Are not you agree? Do not I liked it either!
This year I have favorites such as: Belgium, France, Belarus and Hungary. Strong songs thatare sure to become favorites! Hungary has a very strong male vocals that take your breath away. To see it become a win there, if not in one of the other strong candidates.. Looking forward to Saturday, then it is Gram Prix party!


19 kommentarer:

  1. Har ikke Ungarn kvinnelig vokalist i år da ?!!

    SvarSlett
  2. Jeg tror Stella kommer til å gjøre det bra. De har jo lagt sangen litt opp slik at hun synger mye renere også =D
    Jeg synes ærlig talt ikke at noen av de andre landene kommer med noe nytt, men det gjør Norges bidrag! Jeg bor dessuten i Spania, og selv her har jeg hørt snakk om Haba Haba fordi sangen skiller seg ut i eurovision. Jeg krysser fingrene jeg!

    SvarSlett
  3. Anonym: Jo det har de, jeg så nå at jeg hadde skrevet feil.Takk for påminnelsen! Frankrike er det jeg mente(rettet opp) :)

    Sandra: Er helt uenig det du skriver. Stella har til og med blitt omtalt i media for både den ene og den andre plagiaten. Den er nifst lik Waka Waka til Shakira, samme rythme og samme danseopplegg! De andre landene kommer med nye sanger som faktisk havner på Norsk Vg topp i motsetning til Norges tidligere bidrag. Ta f.eks Sunstroke Project & Olia Tira's (moldovia) fra i fjor..det ble jo en stor HIT i Norge! Nei..dette lover ikke godt!!:)

    SvarSlett
  4. Haba Haba Daba suger mildt sagt. Jeg er helt enig at det er en tro plagiat av Waka Waka.Jeg vet ikke hva Norge vil oppnå med dette, trodde faktisk at vi hadde nådd et mye høyere nivå etter at vi vant for et par år siden, men så feil kan man ta! Elsker den Franske sangen.Tror den mannlige vokalisten kan synge seg inn de de flestes hjerter. Han har en enorm stemme:) Heia France

    SvarSlett
  5. Jeg syntes ikke Norge har hatt et eneste bra bidrag de siste årene, exepct Rybak! Vi driter oss ut NOK EN GANG! Likte veldig godt Estonia sitt bidrag:D Så vi får krysse fingrene for et annet land tenker jeg!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  6. Alexandra09 mai, 2011

    Norges bidrag er tragisk etter min mening. Syntes ikke sangen er fengende i det hele tatt, men nå har jeg personlig aldri vært serlig fan av Afrikanske rytmer heller! Har også de to (oppe) som favoritter;)

    SvarSlett
  7. Sara Destini09 mai, 2011

    Je`taime Belarus og Estonia<3

    SvarSlett
  8. Syntes den Norske sangen er litt fengende jeg:) Er ikke enig i at den er tragisk, men ligner en smule på Waka Waka ja på en måte når jeg tenker over det!

    SvarSlett
  9. Liker veldig godt den Franske sangen, ikke bare har han en enorm stemme som er til å få gåsehus av, men herregud for en kjekk mann;) Tror jeg er litt forelsket

    SvarSlett
  10. Elsker sangen til Estonia..håper den kommer høyt opp:DD wiiiii

    SvarSlett
  11. tack sötis! =) din blogg är också jättefin!
    kram!

    SvarSlett
  12. SANIA CLAUS: Bare hyggelig..og tack;)

    SvarSlett
  13. Så utrolig kul sang Belgia hadde,love it!!!!!

    SvarSlett
  14. Anne Karin09 mai, 2011

    Har ikke hørt noen av sangene enda, men blir stor fest på Lørdag.Gleder meg:) Tror desverre ikke Norge vil komme høyt på listen i år.:(

    SvarSlett
  15. Anne Karin: nei det kan du skrive ned:)

    SvarSlett
  16. Er nok 100 % uenig med deg her gitt. Forstår heller ikke hvorfor folk sammenligner Haba haba med Waka waka. Eneste som er likt er at det er to like ord i tittelen..

    Tror nok du tar feil når du sier at Norge ikke engang kommer til finalen. :-)

    SvarSlett
  17. Mulig de Norge kommer til finalen, det har jeg ikke nevnt noe om hvis du leser nøye,men vi kommer nok ikke med til neste år desverre!

    SvarSlett

TNX Sweetheart