6. okt. 2011

When there is so much pain




I dag har altså vært en helt forferdelig dag dere..Det er ikke ofte jeg bruker dette som en klage blogg, men noen ganger må man faktisk bare utrykke følelsene sine et sted, og i kveld er det veldig riktig å gjøre det føler jeg. Jeg var på sykehuset i går fordi jeg har hatt store smerter i bekkenet og under foten veldig lenge nå, men det har forverret seg kraftig, og jeg måtte komme til bunns i hva det kunne være.
Fikk vite at jeg hadde fått helspore, og det kunne jo ikke ha kommet på et bedre tidspunkt..
Helspore som gir kraftige smerter under helen som blir kalt for "heelpain syndrom" som kommer av feil gange, og ståing på hardt underlag over lang tid med dårlig skotøy" YES " Der får jeg straffen for at jeg har gått med høye heler hele livet, jogget på asfalt, og stått stille på betonggulv den tiden jeg jobbet som frisør. Bekkensmertene kommer nok av feilbelastning, men skal ta rønkenbilder til uken, så da får jeg et endelig svar på hva det kan være, men det har nok en eller annen sammenheng med alt.
I dag har jeg tatt fatt i krykkene inne , selv om jeg har kraftig i mot å bruke de "sta som et esel", men
hadde intet valg for å få laget meg litt mat og en kopp kaffe. Ellers har jeg bare lest magasiner, skravlet med familie og venner, og ligget på nålmatte i sengen. "selvakupunktur" Ja, i dag har smertene virkelig vært utholdelige, og ikke nok med det: Jeg har gått glipp av både Whitney Port på Bikbok OG Shoppingkvelden på Mango, som jeg hadde gledet meg sånn til.
Og i går gikk jeg glipp av Fashion Awards. "FAEN" sier jeg bare! Alt som er festlig bare flyr i fra meg, og jeg får ikke gjort noe som helst med det. Jeg klarer ikke tanken på at jeg må ligge i sengen hele helgen.."ARRGHH"
Jeg har så mye jeg skulle ha gjort, og så mye jeg har lyst til å gjøre..
Jeg vil jo bruke helgen på å drikke vin med venner, gå tur i Frognerparken, ta bilder, og planlegge neste uke.. men det kan jeg vel bare drømme om nå, med mindre det skjer et mirakel over natta!

Det er først når man har så store smerter at man faktisk får et litt annet perspektiv på de ellers så overfladiske tingene man ellers er opptatt av. Selvfølgelig er det en deilig verden å forsvinne inn i, når alt annet kjennes tungt. Og jeg skulle ikke vært foruten den, men man tenker også ekstra mye over hvor utrolig heldig man faktisk er når man ikke har vont og kun kan gjøre de tingene som andre "friske" klager over. Jeg lover å aldri klage igjen, hvis jeg kan få tilbake muligheten til å gå i høye sko igjen snart!!  Lave sko får meg til å se feit og jævlig ut..!! Nå skal jeg prøve å sove litt, siden jeg sovnet halv seks til morgen i dag, og sov fire timer!! Natta søtnoser, takk for alle de fine kommentarene jeg har fått fra dere i det siste. Setter så stor pris på det!


13 kommentarer:

  1. Huff da. Håper du blir bra snart igjen og at du fortsatt kan gå litt med høye hæler. God bedring klem fra meg:-)

    SvarSlett
  2. Trist å høre Veronica!! God bedring <3

    SvarSlett
  3. uff, dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt! Håper du får det bedre så fort som mulig og blir kvitt helspore greia:/

    sv: så bra at du har vendt deg og huden til mineralpudder! Det skal jeg prøve, fordi det er jo lurt å tenkte framover og det er jo bedre for huden generellt å ha naturlige produkter og mindre sminke enn det jeg bruker. Men det er bare at jeg har veldig mange gode flytende og cream foundations som jeg liker veldig godt og ikke vet helt hva jeg skal gjøre av når jeg bare bruker mineralfoundation : s men jaja, får se det litt an! God bedring i hverfall!<3

    SvarSlett
  4. Håper du blir fort frisk igjen:) God bedringsklemmer fra meg

    SvarSlett
  5. Det hørtes forferdelig vondt ut, å ikke kunne tråkke ned på helen som man er så avhengig av! Stakkar deg . Håper du blir bedre i løpet av helgen da<3

    SvarSlett
  6. Uff da :( God bedring søte deg <3 <3 <3

    SvarSlett
  7. God bedring Veronica! Typisk at slikt kommer de dagene det er noe som skjer.

    SvarSlett
  8. Er det dette jeg har, montro? Jeg har ingen smerter i hælen, men noen ganger, helt tilfeldig, så kan jeg få så vanvittige smerter i venstre side nedre rygg/hofte. Og det kommer bare når jeg tråkker ned med venstre foten. Det kan bli så ille at jeg ikke klarer å gå fra stue til kjøkkenet, og det kan vare i 2-3 dager før det blir borte igjen.

    Har legen sagt noe om hva de kan gjøre for å få vekk smerten? :/

    SvarSlett
  9. Takk for svar på bloggen. Skal absolutt høre NIMI om hva dette kan være. Har kommet og gått i litt over et år, så begynner å bli litt lei.

    Håper smerte dine forsvinner snart! Kjedelig å gå rundt å ha det vondt :-(

    SvarSlett
  10. Føler nøyaktig det samme, med ME'n min :/ Jeg gikk glipp av Rihanna-konsert, og også wp for bikbok, man kan kalle det overfladiske ting når man tenker på sykdom og slikt, men det er jo slike små ting som lyser opp hverdagen.. liksom.. :)

    SvarSlett
  11. Huff, det hørtes ikke noe stas ut... Ikke at det alltid er så lett å finne noe positivt i en hver situasjon men jeg prøver ihvertfall å tenke at når en dør lukkes åpnes et vindu med en ny mulighet.. Ikke alltid så lett å se..

    God bedring, sender gode tanker :)

    Klem

    SvarSlett
  12. Kristin: Ja det er sant:) Takk for det. Klem<3

    SvarSlett

TNX Sweetheart