15. sep. 2010

TIL ALLE SOM DELTOK I DEBATTEN "ER DET FORBUDT Å ELSKE PELS"?

TIL ALLE DERE SOM HAR DELTATT I DEBATTEN "ER DET FORBUDT Å ELSKE PELS"?
Jeg vil bare si tusen takk for at det var så mange som kommenterte.
Jeg fikk ca 50 kommentarer hvor alle hadde sterke og meget intressante meninger rundt dette temaet.
Desverre så klarte jeg å komme bort i nettsøppel knappen hvor 47 av kommentarene ble slettet     :( Tragisk! I know! Inkludert mine egne svar til dere igjen, hvor jeg svarte på spørsmålene dere stilte.
Tusen Takk til alle dere som roset mitt innlegg:) Og hadde positiv feed back å komme med i forhold til dette med å respektere pelsbrukere og andres meninger ved prøve å endre litt syn på pelsindustrien.
Det var en del som tok opp dette med skinnsofaen til Kari Nordmann. Og høstens populære Aviator jakker i skinn som alle har planer om å gå til anskaffelse av, om de ikke har en i skapet allerede.Like mye slakt og dyremishandling bak skinn, som med pels. Sauseskinnstepper blir ikke til bare ved  klippe en sau.Hva med skinnsko og skinnvesker? var det en som spurte.Og hvorfor er det ikke mer fokus på også dette?
Dyrereddere som slipper ut dyrene for å "redde" disse fra burene og ut i naturen vil ikke overleve og sulte i hjel uansett skriver en leser.
En annen forteller at uekte pels inneholder et slags fiber som også finnes i tv og pc,og når det havner i naturen så vil det være med på å forurense andre dyr når de får det i seg.Bruk naturpels skrev han.
Det var noe nytt for meg,men også til ettertanke for noen som tror at fuskepels er bedre.
Noen hadde veldig aggresive kommentarer.Men det var jeg selvsagt forberedt på når jeg postet innlegget også.Jeg hadde ingen hensikt med å si YES MAN til dyremishandling.tverdt i mot,så syntes jeg det er like trist som andre.Målet mitt var å skape en variert tankegang hvor man ikke tar alle pelsfarmer under en kam.De LOVLIGE REGISTRERTE pelsfarmene i Norge hvor dyrene har det bra med både mat og vann burde ikke bli slått så hardt ned på.
En anonym leser stilte spørsmålet "Ingen som spiser Mikkel Rev til middag"?
Svaret på det er:JO! Både i Japan og Kina er rev delikatesse,på samme måte som Ape og hund også er.Kina har grusomme forhold når det gjelder dyreoppdrett.Så ikke mye å forsvare der.
Hvordan man kan vite at ikke Kåpa til Kari Nordmann er laget av Mink fra Kina?
Man kan jo spørre..før man velger å spraye den ned, for deretter å bli arrestert.
Dyr har følelser de også og fortjener et godt liv,men det samme gjør mennesker.Noen vet ikke en gang at pelsen de går med er ekte.Noen er bare fjerne,og like fjerne er de som spiser pinnekjøtt og elg til middag med god samvittighet.Hvordan kan man vite at disse dyrene led en god død?
Det er vel ikke noe bedre å få en kule i bakhodet mens man driver å viler middag under et tre,enn å sitte i et bur og vite at timen er kommet!
Det er mye man kan diskutere rundt dette temaet,men uansett hvordan man vrir og vender på det så kan man ikke forandre en pels akivist.Man kan heller ikke forandre enn pels elsker.
Det er så mange andre ting man over hodet ikke tenker over! Man kan uttale seg når man har besøkt to tre pelsfarmer som driver lovlig,så kan man se at det faktisk ikke er så ille!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TNX Sweetheart