18. des. 2010

Til Ettertanke





Spennende helg? Siste innspurt før jul nå dere. Jeg skulle vel egentlig stått opp litt tidligere i dag å ordne ting som ikke gjør seg selv,men våknet ikke før en time siden og badet har ikke vært ledig før nå.Hadde en utrolig koselig venninnekveld i går med Ost,kjeks og Vin.
Deilig å kunne nyte noen glass,og like vel føle seg kjempe opplagt dagen etter. Heldigvis vet jeg hva jeg tåler nå i forhold til da jeg var femten og drakk en halv liter med Koskenkorva smuglet fra danskebåten,og våknet gjerne opp å ikke visste hvor jeg var hen.
Godt man kan mimre tilbake litt,uten å ønske seg tilbake til den tiden eller det øyeblikket.
Jeg fikk blant annet høre at da jeg var 18 så jeg ut som en emo tatt rett ut i fra tegneserier.
Ja det gjorde jeg. Kullsvart hår med pannelugg, kjempe svart sminke,svarte klær og ja flere piercinger. Jeg ble imitert,og ble nesten så flau at jeg måtte snu meg vekk. "Var det slik jeg var altså"! herregud,jeg vet jo det. Har bare prøvd alle metoder å glemme tiden hvor hver dag var en fest.Man har selvfølgelig noen veldig gode minner,men de dårlige kan liksom bare gå i glemmeboken.Det er rart hvor mye man lærer på bare noen år,og hvor fortere man lærer det stod mer feil man gjør. Man kan jo tenke slik jeg gjør inn i mellom "Hadde jeg kunne spolet tilbake i fortid ville jeg gjort ting så mye annerledes,ting jeg aldri ville ha gjort etc" Men saken er den at hadde jeg ikke gjort alle disse tingene,sagt de tingene jeg sa etc så ville jeg ikke vært der jeg er i dag. Jeg ville kanskje vært et annet sted. Og det er ikke noe jeg heller vil mer enn å være akkurat der jeg er i dag,ønsker meg ikke framover bare tar en dag av gangen!
Jeg tror det er sunt å savne øyeblikk man har hatt tidligere i livet, et sted eller en person,og man blir nesten litt små sint når man tenker tilbake på at man den gangen ønsket seg vekk fra en situasjon,kun fordi man rett og slett ikke satte pris på øyeblikket man var i.
Alt handler om å ikke ønske seg vekk, et annet sted eller tenke på noe annet mens du snakker med personene du er sammen med. Vær til stedet, lytt og sett pris på øyeblikket!


4 kommentarer:

  1. Så bra reflektert Veronica :-) Det er så viktig det du sier med å prøve å sette pris på øyeblikket der og da,ikke fortiden eller fremtiden. Å være i nuet!!

    SvarSlett
  2. Høres ut som gamledager det der:P Hehe,ha en fin helg snuppa

    SvarSlett
  3. Man lærer hele tiden av sine feil. Jo mer man feiler jo mer lærer man,det er det alt handler om. Hvis man ikke tar til seg kritikk, ikke lytter til andre, ikke tør å feile da kommer man ingen vei,men blir stående på stedet hvil. Det er jo slik det er,men for noen så tar det mye lenger tid å forstå.

    SvarSlett
  4. Helt enig! Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort!!

    SvarSlett

TNX Sweetheart