15. des. 2010

Veronika decides to die





Dette er en av de mest gripende filmene jeg har sett, etter å ha lest romanen til Paulo Coelho for mange år siden. 
"Veronika vil dø" Filmen inneholdt alle detaljer og den rører de fleste til tårer.En gripende historie om en vaker jente spilt av Sarah Michelle Gellar, som plutselig bestemmer seg for å dø, etter å ikke se en eneste mening med livet.
Hun tar en overdose sovetabletter, og sender samtidig motebransjen et brev som skaper kjempe debatt i Media.
Hun overlever til sin store overraskelse ,og våkner opp på et rehabilitering senter etter to uker i koma,hvor hun blir fortalt at hun desverre bare har få dager igjen å leve,fordi tablettene har ødelagt hjertefunksjonen hennes.Hun prøver igjen å ta sitt eget liv i et desperat forsøk om å ende det hele med en gang,men etter hvert ser hun livet på en annen måte da hun treffer en som er annerledes enn alle andre. Hun forstår at hvert 
øybelikk vi lever i er et valg mellom å leve eller dø..
Vakker,trist og vekkende på samme tid.


7 kommentarer:

  1. Den høres veldig bra ut, så må nok se den en dag. Er den ny?

    SvarSlett
  2. Jeg gråt en time etterpå faktisk..

    SvarSlett
  3. Den var veldig rørende ja,helt enig!!!!!!

    SvarSlett
  4. Svar: Nina,jeg har ikke sett at den har gått på kino,men den lå i alle fall på liste toppen over filmer da jeg skulle leie den på Søndag! Så den er nok ganske ny vil jeg tro..

    SvarSlett
  5. Å,den vil jeg også se

    SvarSlett
  6. Jeg syntes Sarah spilte utrolig godt i denne filmen. Må være vanskelig å spille en slik karakter,må virkelig leve seg inn i Veronika`s liv

    SvarSlett
  7. Veronika,hehe det samme som deg jo!!;)

    SvarSlett

TNX Sweetheart