7. juni 2011

BONNIER/NORSKE MAGASINER


























Dagen i dag har vært både lærerik, spennende og stressende. Var først på besøk hos Bonnier Forlag i dag. utrolig spennende både å se statistikken for magasinsalget de siste årene, og å høre om hvilket magasin som selger best. Føler jeg fikk en god oversikt over magasiner som virkelig har nådd toppen når det gjelder toppen av aldersgruppen de vil nå ut til. Var heller ingen bombe at mote for herre ikke selger riktig enda. Vi får håpe fremtiden gir de mer, men samtidig må jo interessen være der.
Super kule: Skjønnhetsredaktør Helene Andersen fra Costume gav oss et lite foredrag om hvordan hun jobber med og i magasinet Costume, og morsomt å høre hvordan hun har fått en fot innenfor. Jeg måtte selvfølgelig spørre hvor hun hentet inspirasjonen sin fra, og det var som jeg skulle sagt det selv "Paris" er byen det skjer! Vi snakket litt om det nye magasinet Stella i dag, og dere er det jo ganske mange meninger ute og går. Jeg mener personlig at det ikke gir oss så mye nytt, men hadde de hatt mer dybdefokus i lesestoffet tror jeg det raskt vil endre folks oppfatning av bladet. De henvender seg tross alt til moderne,urbane kvinner mellom 25-45, og da er det viktig at ikke leseren i 35-45 ikke føler seg utenfor, i forhold til at inneholdet i bladet kan minne litt om en blanding av Mag og Woman, for den yngre garde.
Jeg tror det kan bli et flott magasin om de endrer litt fokus, og layout som mange jeg har snakket med er skuffet over. Men når det er sagt, ligger det nok mye tid og planlegging bak det også.
Det er nok ingen tilfeldighet at Costume og Elle ligger på toppen over mest leste magasiner i år. De konsentrerer seg om å nå ut til en målgruppe, noe de gjennomfører med glans. Moteseriene er spennende og riktige og leserstoffet er oversiktlig, varierende og i øyefallende. Blir morsomt å følge med på statistikken framover. Selv leser jeg mye magasiner, men har mine favoritter:Norske Elle,Costume, Henne. I tilegg svenske Elle og style By, SVA, Persona, Vogue, Love og I.D.



Today has been both informative, exciting and stressful. Was first visiting Bonnier Publishing today. both incredibly exciting to see the statistics for magazine sales in recent years, and to hear about the magazine that sells best. Do I got a good overview of the magazines that truly have reached the top when it comes to the top of the age group they want to reach out to. Was there any bomb that fashion for men is not selling just yet. Let's hope the future they give more, but at the same time the interest is there.Super cool: Beauty Editor Helene Andersen from Costume gave us a little lecture about how she works with and in the magazine Costume, and fun to hear how she got a foot inside. I had to ask how she found her inspiration from, and it was like I'd said it myself "Paris is the city it happens! We talked a bit about the new magazine, Stella today, and you are quite a lot of opinions out there and go. I believe personally that it does not give us much new, but they had had more depth of focus in the reading material I think it will quickly change people's perception of the magazine. The targets, after all, to modern, urban women between 25-45, and it is important that the reader in 35-45 do not feel excluded, in relation to the contents of the magazine can be reminiscent of a mixture of Mag and Woman, for the younger generation.I think it can be a great magazine about the changes a little focus, and layout that many I have talked to are disappointed. But when it is said, is there enough time and planning behind it too.There's probably no coincidence that the Costume and Elle is at the top of the most widely read magazines in years. They are concentrating on reaching out to an audience, which they carry out with aplomb. Fashion series are exciting and right and reading material is clear, varied and eye-catching. Is fun to watch the statistics come. Although I read many magazines, but my favorites: Norwegian Elle, Costume, Her. In addition, Swedish Elle and style City, SVA, Persona, Vogue, Love and ID


10 kommentarer:

  1. Så spennende!

    SvarSlett
  2. Åå,du er heldig.Kunne ønske jeg fikk besøke Bonnier!

    SvarSlett
  3. Jeg er helt enig i det du skriver om det nye magasinet Stella. De vil absolutt nå nye høyder om de har et litt dypere/bredt stoff! Syntes ikke noe om lay outen heller. Leser alltid Elle og Costume. Ingen suprice at det er de magasinene som ligger høyest på listen!

    SvarSlett
  4. Hørtes ut som en bra dag. Nesten litt misunnelig,for jeg har bare ligget hjemme å vært syk:( Når trekker du vinner av konkurransen Cool Air?

    SvarSlett
  5. Susanne Andersen07 juni, 2011

    Flott innlegg Veronica:D

    SvarSlett
  6. Pernille: God bedring til deg:) Jeg trekker vinneren på Fredag eller over helgen, så ikke for sent å delta:)

    SvarSlett
  7. Henriette07 juni, 2011

    Costume og Elle er mine favoritter også:D Ikke serlig imponert over Stella må jeg si. Men får håpe de kommer seg som sagt! Ha en fin kveld:) Hilsen Henriette

    SvarSlett
  8. Maria Ternes07 juni, 2011

    Hei Veronica. Ville bare først og fremst si at jeg er super fan av bloggen din. Leser den hver eneste dag, og er faktisk innom fler ganger om dagen for å skjekke om du har postet noen nye innlegg. Kjempe inspirerende det du skriver, ikke minst bildene du tar. Veldig bra med litt lenger innlegg slik som dette hvor du tar for deg ting som ikke så veldig mange er klar over. fortsett med det. Har også mange venner som leser bloggen din og elsker den:D Håper du fortsetter leeeeeenge:) Klem fra Maria T.

    SvarSlett
  9. Sara Destini07 juni, 2011

    Bra skrevet:) Like it

    SvarSlett
  10. Maria Ternes: Tusen Takk Maria T. det var veldig koselig å høre. Jeg tar veldig gjerne til meg råd og tips fra dere lesere om hva jeg kan gjøre bedre osv. Har ingen planer om å stoppe å blogge:)) Klem tilbake

    SvarSlett

TNX Sweetheart